سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودکانه

چشم آقاجون

به نام خدا

تولد امام دهم وتقارن آن با روز زیارتی ایشان مبارک ،جمعه روز مختص امام زمان وروز تعیین سرنوشت ملت هم مبارکتون

ازبشنویم ازرهبر انقلاب اسلامی وولی فقیه مسلمین :

 

برای حضور حداکثری تلاش کنید مسئله ی اول مشارکت است.درزمینه ی مشارکت مردم ،هرطوری می توانید روی خانواده ها ودوستانتان کارکنید.مشارکت یکی از اساسی ترین مسائل است.حضورمردم برای پیشرفت وصیانت کشورلازم است.

 

من عرض می کنم :همه باید اصرار داشته باشید که درانتخابات شرکت کنید.به نظر من مسئله ی اول درانتخابات ،مسئله ی انتخاب این شخص یا آن شخص نیست .مسئله ی اول ، مسئله ی حضور شماست

.حضورشماست که نظام راتحکیم می کند ؛آبروی ملت ایران را زیاد می کند.

 

 انتخابات سرمایه گذاری عظیم ملت ایران است؛مثل این که شما سرمایه ی سنگین وعظیمی را دربانک می گذارید ؛ بانک با آن کار می کند و شما از سودش استفاده می کنید ؛انتخابات یک چنین چیزی است .مات ایران سرمایه گذاری  عظیمی را می کند ، سپرده گذاری را انجام می دهد وسود آن را می برد.

 

انتخابات درکشورما یک حرکت نمایشی نیست .پایه ی نظام ما همین انتخابات است.یکی از پایه ها انتخابات است.مردم سالاری دینی با حرف نمی شود؛ مردم سالاری دینی با شرکت مردم ،حضور مردم ، اراده ی مردم ارتباط فکری وعقلانی وعاطفی مردم با تحولات کشور صورت می گیرد؛این هم جز با یک انتخابات صحیح وهمگانی ومشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

 

هنرمردم این است که درانتخابات کسی را برگزینند که به فکر دین ودنیا وفرهنگ ملت باشد وبتواند بارعظیم پیگیری اهداف مادی ومعنوی نظام را ببردوش گیرد که این امر خطیر ،از عهده ی کگسی بر می آید که با نشاط ،پرحوصله، باهمت ،مقتدر وهوشمند باشد.

 

علاج درد های این ملت ووسیله ی رسیدن به آرمان های این ملت ، شعارهای انقلاب است،این ها باید حفظ شود .آن کسانی که با این شعارها به معنای حقیقی کلمه مخالفند ،دشمن این شعارهایند؛این ها نباید درمراکز تصمیم گیری واقع بشوند.

 

 آن کسی که اسلام را نمی پسندد ومقررات اسلامی را قبول نمی کند  وبرای خاطر دل بیگانگان وخوشایند دیگران به انقلاب ارزش های انقلابی اهانت می کند ویابه خاطر ترس از دیگران ،به جای این که به ملت ایران گرایش نشان دهد به دشمن گرایش نشان می دهد ...؛او لایق وشایسته این کار (نمایندگی) نیست .

 

ببینید وبفهمید چه کسی رابه مجلس می فرستید .آن کسی  که به عنوان وکیل این ملت انقلابی ومومن  وشجاع به مجلس میرود ؛باید انقلابی ومومن وشجاع باشد ؛اگرنگوییم شجاع ترین ومومن ترین وانقلابی ترین !

 

اگرنماینده ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد ،فاقد هوشمندی ،آگاهی ،سواد ومعرفت لازم باشد ،به درد نمی خورد.نمایندگی کار مهمی است.

 

اگرنماینده ای برسر کار آید که قبل از ورود به مجلس ،خود را وامدار دیگران کرده ومجبورباشد درمجلس وام آن ها راادا کند ، به درد نمی خورد.

 

همه تبلیغات  جهانی جهت گرفته تا حضور مردم را کم رنگ کند؛با حضور خود علیه این اراده خبیثانه اقدام کنید .بداخلاقی واهانت درانتخابات دشمن را خوش حال می کند.

 

بگردید از خدا هم بخواهید ،از آدم های مطلع وامین وبا صداقت کمک بخواهید تا بدانیدچه کسانی رابایدبفرستید مجلس.آن وقت مجلس،مجلسی خواهد شد که می تواند  آرمان های ملت راتبلور وتجسم ببخشد به معنای واقعی کلمه.

 

نماینده ی صالح آن کسی است که پایبندی او به اسلام باشد ،پایبندی او به عدالت باشد ؛پایبندی او به منافع ملی باشد؛مرزاو با مرز دشمن مرز مشخصی باشد؛اگر این نشد،آن نماینده ،نماینده ی خوبی نخواهد بود.نماینده یملت درواقع نخواهد بود.

 

حضورمردم پای صندوق های رای همیشه نشانه ی حضور مردم درصحنه وآگاهی آن ها به نظام جمهوری اسلامی تلقی شده است.


عجب راهیست...

ربیع عطر مخصوص خودش را دارد.عطر وجود نازنین و مصفای ،حضرت مصطفی ص.صدای ملائک   درگوش دل مومنین می پیچد که "آفرین  برآنان که به رسم امانت داری اگر نبودند اهل بیت عصمت رادرکربلا یاری کنند ولی هستند که امام منتظر آخرین یادگار این خاندان را دراقامه ی عزا ونیز دربرپایی جشن ولایت خاتم الاوصیا ع وجشن بزرگ مبعث جدشان همیار باشند."

الهی توفیق اذین بستن اعضا وجوارحمان به رفتارهای مورد پسندت عنایت کن وچراغ دلمان باش تا راه شاد بودن حقیقی را به بیراهه تباه نکنیم.اله بی همتای ما،فرصت مالی واندیشه وهمکاری عطایمان کن که بهترین وزیبنده ترین جشن هارا برای خشنودی دل حضرت فاطمه س که همانا خشنودی رسول اکرم ص ومنتهی به رضایت توست برپاکنیم.

محرومان وگرسنگان را دریابیم.

اسراف وتبذیر نکنیم.

بخشی از عیدانه ی خود را به آن افراد آبرومندی که در تورم ساختگی دشمن ،حس خوبشان از زندگی تحت تاثیر قرار گرفته ببخشیم وهدیه دهیم.(البته به قول بزرگترها ،طوری که گوش ازبینی خبردار نباشه وحفظ کرامت بشه.)

شیرینی فقط شکر وآرد نیست،وقتی بار کسی را در رساندن به مقصود کمک می کنی لبخند شیرین دلش کام عالمی را حلاوت می بخشد بالاخص دل مولای منتظر را.آیا می توانم بار هزینه های زندگی،غمهای شخصی وجمعی را از دوش هم وطنان وبالاخص همنوعان بردارم؟

غذا فقط نذری پخته وپخش کردن ان نیست.خدا خشکه هم می پذیرد.دری رابکوبیم وکیسه ای درپشت درگذاریم وراه رابگیریم وبرویم .که عجب راهیست این راه.

چراغ درکوچه وخیابان روشن کنیم ؛اما چراغ امید دل طوفان زده ای را افروختن هم عالیست.آن هنگام است که خواهد دانست هنوز امت محمدی ،درپی کردار وگفتار وپندار رسول خویش گام برمی دارند وراه وبی راهه را تشخیص می دهند وضرورت ها را درمی یابند.

..............................................

پیش پاافتاده:

تعجب نکن حیفم میادکه مجبور میشم حرف پیش پاافتاده بزنم.

خیر گرامی"غذای نذری رو تو ظرف های کوچکتر بکش،اگه یکی خواست دوتا ظرف بهش بده.خوب نیست گوشه وکنار غذای اسراف شده ببینیم."

مومن می خوای نذری بگیری،اونقدربگیر که شکم خودت وخونوادت جا داره.نه اونقدر بگیری که نیمه نیمه رها کنی.(مادرای قدیم برای بچه کامل نمی گرفتن ،می گفتن بیا با هم قسمت کنیم.)


سوگ

صلی الله علیک یا رسول الله

یا رسول الله ،اگر آن دم های آخر حسنین (ع) را برسینه چسباندید وایشان رااز خود وخود را ازایشان یاد کردید؛ سبط اکبر را ،همان سینه ی مماس شده برسینه ی معدن وحی را،تیر باران کردندودیگرسید جوانان اهل بهشت  را ،لگدکوب سم اسبان.

وامروز نیز مدام درپی لگدکوب کردن حرمت شما واهل بیت شماهستند.ما نیزمشاهده می کنیم ،دردمند واندوهگین می شویم ولی خوب می دانیم تا خورشید پنهان،آن نیک سرشت ومعصوم مسمی به اسم مبارکتان، از پس پرده ی غیبت طلوع نکنند تلاشمان به سر انجام نمی رسد.شما را به اشک های ام ابیها ( س) در آن فآن های پس از رحلتتان قسم ،برای ظهور خاتم الاوصیا( ع) دعابفرمایید یا خاتم الانبیاء( ص).

 

سرسفره ی فیض کریم اهل البیت ع:

آن خیر ونیکی که هیچ شر وبدی درآن نیست ،شکروسپاس به هنگام نعمت وصبر وشکیبایی دربرابرسختی ومصیبت است.

*این گوهر را یکی از دوستان دیشب از طریق پیامک لطف کردند. تاباشد ازاین دوستان برای آدمی.

*این هم هدیه یکی از خادمان وسربازان حضرت بقیه الله ع:

تا بی صداست ناله تو ای کلاله ام!

دیگرزمن نشنوی هرگز تو ناله ام!

برخوان احسان توعمری نشسته ام

درحسرتم تا که بگیرم نواله ام!

مستی اگر مستی عشق توهست وبس

پرکن شها از می نابت پیاله ام

دروازه ی باغ وصالت گشا که من

ازخس دلم گرفته ومشتاق لاله ام!

وقتی حبیب حلقه به گوشش زده مکن

از درگهت ،به درگه دیگر حواله ام!

*استادی سفارش کردند از 28 صفر تا 17 ربیع هر شب 100 قرآن قرائت وهدیه به رسول اکرم ص نماییم وتقرب وجودی ومعرفتی بخواهیم.

 


همراه باکاروان تامدینه

اربعین گذشت ؛بانو با عالمی خاطره ی تلخ از کوفیان ودنیای غم به شهر رسول الله باز می گردند تا شکوه ی امت جاهل وناسپاسی را کنند که ،زاده ی خیرالبشر را به جای دشمن دین سرمی برند وازاین نادانی برخود می بالند وجشن بر پا می دارند.ماهم آهسته ونالان دنبال این کاروان راه می افتیم.به مدینه که می رسیم .غسل زیارت می کنیم .آماده ی حرم رسول  ص می شویم ؛اما خیلی زود در می یابیم که یزید تمامی ندارد.نگاهی به چفیه های قرمز ونگاهی به زنهایی که سرتاپای خود را با مشکی پوشانده اند بینداز،نمی دانم چنگال هایشان را روی بدنت احساس کرده ای یا نه !توهین هایشان به مریدان ومحبین انسان های کامل را چه طور ؟کافیست به رسم ادب کمی زمزمه کنی وسلامی به رسول وآلش بدهی.بین الحرمین بایستی تا بادرد دلهای حضرت زینب با امام حسن ع همراه شوی آن گاه ببین چه خبراست.اگر دلت خواست نام عباس دلاور رابرزبان بیاور ودل صاحب الزمان ع را شاد کن اما درعوض درک کن که با تو چه رفتاری خواهند کرد ؛اگراجازه دادند؛ به آرامی وبا ادب به حضرت ام البنین آن ام الشهدا که چهار پسر فدای امام زمانش می کند عرض حالی داشته باشی وتسلای دلش بشوی.

حق داری اگر فریاد وامصیبتا ،وامحمدا سر دهی ومدام زمزمه کنی اللهم عجل لولیک الفرج.آخر گره به دست یکی باز می شود ؛تا به راحتی وبی مزاحمت تابعین یزید ،بتوانی دربین الحرمین خیمه ی عزای اهل البیت  ع به پا کنی ودل صاحب عزا را از خودت راضی نمایی.

به راستی دراین ایام انتظار ،چگونه با کاروان غم به مدینه راهی شویم که گویند :"تسلایی بر ماتم آل الله ،مرحبا به این محب ،مرحبا به این شیعه."