سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودکانه

سلطان ابوالحسن شمس الشموس

سلام  عبادات مخصوص ماه ذی القعده قبول باشه.

دست برسینه بگذاریم وعرض ادب کنیم به محضر سلطان ، به محضر تجلی مهربانی ورأفت خدا ، به رئیس اداره ی گذرنامه ی بیت الله ومدینه وعتبات و...با فروتنی عرض کنیم آقا جان هر چند هر گاه یاد غربت شما از شهر جدتان می افتیم تا عمق وجود آتش می گیریم اما خدا چه منتی برما نهاد که چشم ما ایرانیان را محل خاک قدم شما قرار داد. دلتنگ هستیم از ظلمی که بر شما گذشت و خوشنودیم که وعده کردین اگر به زیارتتان بیاییم در مراحل حساس عبور وشأن به شأن شدن زندگی مخصوصا لحظه مرگ تنهایمان نخواهید گذاشت . دستمان را بگیر سلطان که در دام فتنه های سلطه در این عصر انتظار نیفتیم وشکار شان نشویم که بد در کمین ما وفرزندانمان نشسته اند.

ای خورشید ولایت نور وگرما از تو جویم وبه جز از مرام تو نگویم .ادرکنی


بوی...

سلام دانش آموز، سلام رنگ زیبای یکرنگی وهمدلی ، سلام امید آینده ی ایران ، سلام میوه ی دل مام وطن و همه ی عاشقان سر بلندی میهن اسلامی. سلام به تو که شامه ای قوی داری ومشتاق عطر خوش امام پنهان از نظری. سلام به تو که خوب می دانی یکی از معروف های دین ما دانش آموختن است از گهواره تا پایان عمر و این سفارش پیامبر را در قاب اندیشه ودلت حفظ کرده ای .سلام به تو که قدم هایت را برای ادامه ی راه دانش آموختن و پژوهش وتحقیق محکم تر از قبل بر می داری و آماده ی مدرسه ای. همه با هم بوی خوش ماه مهر ومهرورزی به دین خدا وبندگان خدا را در فضای عابدانه ی مدرسه با تمام وجود گرامی می داریم و فرصت دوباره باهمکلاسی ها بودن را گرامی می داریم.

همه ی شکوفه های درخت دانش تقدیم صداقتت و میوه های گوارایش نوش جانت.


کلاس 5ریاضی(آماده شو)

سلام

کتابهای اول تا پنجم رو که ورق بزنی با واحد های اندازه گیری مختلف آشنا می شی. یک بار مرور کن و اسم همه واحد هاایی که تا پایان کلاس چهارم یاد گرفتی در دفترچه بنویس. رابطه هر کدوم رو با دیگری پیدا کن. بعضی واحدها چندبرابر بزرگتر یا چند برابر کوچکتر از دیگری هستند. مثلا میلیمتر یک دهم سانتی متر و متر صد برابر سانتی متره . سعی کن برای همه ی این رابطه ها به زبان ریاضی بنویسی. نوشتن کسرهای متعارفی و اعشاری هم بخشی از این مطالب ریاضی شما ست.

امتحان کن.

تمرین : اگر برای یک چادر نماز 125 سانتی متر پارچه لازمه یعنی یک متر ویک چهارم متر .(به زبان ریاضی بنویس) آن چه نوشتی یک عدد مخلوطه. یعنی یک عدد  که نشون دهنده ی یک یا چند واحد کامله و همین طور بخشی از آن که به صورت کسر نوشته میشه. به اون عددی که شکل های کامل رو می رسونه میگن عدد صحیح.


ریاضی (دست گرمی پنجم )

سلام

این دفعه با کاغذ شطرنجی کار می کنیم.

یک کاغذ شطرنجی که تقسیمات میلیمتری و سانتی متری داشته باشه تمرین های زیر را انجام می دهیم :

یک مربع یک سانت در یک سانت انتخاب می کنیم و تعداد خانه های میلیمتری آن را می شماریم . حالا مساحتش را می نویسیم.

اگر ضلع مربع ده سانتی متر باشد چند مربع یک میلیمتر در یک میلی متر در آن مشاهده می کنید . حتما روی کاغذ انجام دهید ورنگ آمیزی کنید.

اگر ضلع مربع سه سانت باشد چه طور ؟

....

بشمارید ببینید برای یک دسی متر در یک دسی متر چند تا مربع یک در یک میلی متری ( میلی متر مربع وجود دارد؟)

شما می توانید رابطه های بین این شکل ها رو به صورت کسر بنویسید . حتی به صورت اعشار نمایش بدهید.

ابتکارات و عملکرد شما در نوشتن کسر با کمک کاغذ شطرنجی می تواند توانایی درک مسأله وحل آن را افزایش دهد.

 


دست گرمی ریاضی پنجم 2

0/1 همان یک دهم است یعنی یک قسمت از ده قسمت مساوی.0/9 همان نه دهم است یعنی نه قسمت از ده قسمت مساوی . حالا شما ده دهم را برای خود بنویسید. لطفا تمرین یادداشت قبلی را با این آموزش جدید مقایسه کنید وهر کدام از تمرین ها که ممکنه به این صورت بنویسید تا بعدا...